Til hovedsiden
  Heim  >  Nytt 2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004 
 Des  Nov  Okt  Sep  Aug  Jul  Jun  Mai  Apr  Mar  Feb  Jan 

Nytt Jun 2011

Å snakke seg inn i dikt
Onsdag 29.

Ellen Einans dikt på NRK
Fredag 24.

Feire avtale
Onsdag 22.

Veret og veret
Mandag 20.

Tema: Dag Solstad
Torsdag 16.

Engasjement og ord i gata
Mandag 13.

Waits på svenska
Søndag 12.

Sjølvaste avantgardisten
Lørdag 11.

Sol på alle mine berg
Mandag 6.

Onsdag 29. Juni 2011

Å snakke seg inn i dikt

Finst det nye diktsjangrar med gode dikt? Dersom ein leitar på nye plassar så. Ein ny diktsjanger som eg skal ta opp her, er å leggje til rette for diktet ved å ”snakke seg” inn til diktet, finne og ta ein god kommunikasjon med lesaren alt før diktet startar. Denne forma kjem av eit oppsamla publikum skapt gjennom opplesing og det eigne lokale litterære ”kretslaupet”, dette som kan bli skapt med lokale, eventuelt eige, forlag.

Denne ”tilsnakkande" forma er effektiv ikkje minst når sjølve diktet går på ”verseføter” og den diktbundne forma markerer ei klår endring i språket på punktet når diktet startar med sine første ord… Eg trur kanskje at dei nasjonalt orienterte poetane på kulturfondstøtte hadde hatt noko å lære av denne forma for diktkommunikasjon. Eg snakkar om Olaf Lundheim, med ti utgjevne bøker, den siste i 2011. Her er eit par dikt frå denne boka: Til krampa tar deg. Historier og dikt:




I det samme område som kvinneundertrykkelsen fikk sitt første skriftlige manifest, sitter det fremdeles gamle menn og bestemmer over kvinners liv, - den dag i dag.


Dødehavsruller



De gamle som satt med tavler av stein
og kalveskinnsruller og pergament
og skrev i sin visdom vårt testament
de overleverte det bud fra sitt minne
at synden kom dansende hit med en kvinne

og straffen hun fikk
den helvetes berte
var at hun skulle
føde med smerte


De gamle var gode med synder og straff
men ikke så dyktig i barsel og veer
så guden som kom med de vonde ideer
så ikke selv at det svært feminine
altså for lengst var skapt til en pine

og spåmann han skrev
sine lover på skjønn
kun for å herse
det svake kjønn.



Forfattaren varslar på ein måte det intellektuelle arbeidet som det påfølgjande diktet er. Diktet står på side 138. Men somme gonger, til dømes slik som i diktet som står på neste side, er det direkte og kommentarlause aller best:


Det enkle er ofte det beste.



Noen får skrevet sitt livs memoarer
de tykkeste bøker
om riktig og galt.
De fleste er likeglad med kommentarer
og greier seg ofte
med Takk for alt.